Curi Masuk

hit counter javascript

07 February 2012

Pokok Pegaga Pilihan hati


Nama Tempatan:pegaga
Nama Saintifik:centella asiatica/hydrocotyle asiatica
Nama Lain:tapak kuda(indonesia),indian pennywort, gotu kola
Famili:Apiaceae/Umbelliferae






Kebetulan ada meeting di Duyong , memang tempat Hydroponik. Masuk saja, Wow...Cantiknye...tertarik dengan pegaga(lanskap). Banyak sangat...Pegaga juga tertarik pada hati saya.

Pegaga kita tahu banyak khasiat. Saya memang suka makan pegaga. buat ulam sedap tau..Katenya salah satu khasiat awet muda..

Habis saja meeting, saya tanye macam mane nak tanam pokok pegaga ni. Senang je tanam. Lepas tu adik praktikal tu bagi sikit untuk tanam di rumah. Dia kate pokok ni cepat biak..Sekarang tengah biakkan. Kita tengok, jadi tak tangan saya membiakkannye....Hasilnye saya akan update nanti....Same-same saksikanya...


No comments:

U KLIK ME, I KLIK U