02 December 2011

Epok-Epok Sayur

 Sory. Lambat nak update dalam blog. 2 minggu yang lepas saya buat Epok-epok sayur.


Klu Hari minggu je ada je nak buat. Beli bahan-bahan buat epok-epok sayur.


Inilah hasilnye selepas goreng lemau-lemau

Mudah dan senang. Klu tak nak buat epok-epok leh buat karipap kentang,karipap sardin. Tiba-tiba nak buat epok-epok sayur. Petang-petang leh goreng makan. 

Buat banyak-banyak simpan dalam peti ais. Tapi lum sempat simpan goreng habis.. Sedap la tu aku buat.

Sos@ kuah dia senang je. Mak bagi resepi kat saya...

Kulit epok-epok ni kene pandai buat...Tak pandai tak sedap. Mak cakap leh buat jual ni....Kat kedai pun  kalah. Tambah kuihnye yang sedap....sampai habis epok-epok sayur. (cam kulit karipap)
Tak sempat nak simpan cikit pun.
Makcik ajar dah buat epok-epok, goreng lemau-lemau. Boleh simpan dalam peti. dan Tahan Lama. Ajaran tu saya ikut. Alhamdullah memang betul cakap makcik.

Paling senang dan mudah didapai bahan-bahan nak buat. Inilah bahan-bahannye.

  1. Tepung Gandum
  2. Air
  3. Garam
  4. Minyak masak(sedikit dipanaskan)
  5. Carrot
  6. tauge
  7. timun(klu taknak simpan masukkan timun)
Adakan kat umah. Leh buat...

No comments:

U KLIK ME, I KLIK U