Curi Masuk

hit counter javascript

17 August 2012

Homemade Coklat -Diksu

Yes. Tinggal 3 hari lagi nak beraya. Sekejap je dah nak beraya. Klu dulu time kecik-kecik lambat betul nak raya. Ni dah besar tak terasa hari berlalu dengan pantasnya. Dengan kerja di opis ynag berlambak sebab Program Jejak Inovasi akan di adakan pada 8-9 September 2012 bertempat di Kota Fesyen , Ayer Keroh Melaka. Ala area Mydin MITC. Kalau cakap Mydin mesti tahukan..Settlekan kerja sebelum cuti raya.

Tak moh cite sal keje. nanti pening pale. Mood raya telah datang. Teringat coklat ada lagi 1 bar. Nak buat coklat la. Mould tak de. Kene belilaj nampaknye. Tapi ni nak trial coklat homemade. Teringat Member opis ada Mould, terus capai hp sms suh bawa di opis. Esok dia bawa, petang balik keje semalam buat. Ala senang je rupanya. Cuma kite ni tak de bahan nak buat. Klu ada boleh buatkan. Ni pun sebab coklat terlebih beli. Dari Coklat tu duk dalam peti sejuk, baik aku jadikan santapan di Hari Raya Nanti- Anak Buah aku awisy mesti sukakannye.

Barang-barang untuk membuat coklat :-

  1. Coklat Compound(Saya guna Brand Tropika)
  2. Mould
Caranya- Coklat double boil dulu sehingga cair, Setelah cair, kacau hingga kilat dan masukkan ke dalam Piping bag, dan akhir sekali masukkan dalam mould. Klu nak cepat keras masukkan dalam peti sejuk.

^^
^
^
^
^
^
^
^
^













Yang ini nak baik member opis rasa. Amacam dah rasa bagi tahu ok ke tak????

Tapi klu coklat compound memang sdp. Siap sudah coklat dari saya. Siapa nak rasa datang rumah saya ok.Lambat habis. Limited..

Cam ni leh buat bisness ni...Siapa nak order calling-calling.hehehe


No comments:

U KLIK ME, I KLIK U