02 November 2011

Puding Buah


Terlebih rajin,,, buat Puding Buah semalam. Buah, agar, susu ada tu yang buat.lagi pun rajin sebab acuan dah ada...Brands Tupperware. Senang je buat asalkan ada bahan-bahan tuk dibuat.

Tak sampai 1jam dah ciap. Puding ni lagi sedap klu di sejuk & tambah susu carnation....NAk share resepi ni...

BAHAN-BAHAN

1 packet Agar-agar clear
Buah ikut suka,laici boleh,buah campur pun leh...segala buah boleh...
gula pasir
pewarna
susu carnation
Air


CARA MEMASAKNYE SENANG JE

1.  Masukkan air ikut sukatan
2. Seterusnya agar-agar
3.Setelah mendidih, masukan gula
4. Setelah masak, Asingkan sedikit untuk buat layer.(warna)
5. Saparuh lagi masukan susu carnation...sampai mendidih..apki perlahan kan..

*Separuh lagi masukan pewarna ikut suka...dan masukkan dalam acuan..berselang - seli ...
* Letak buah,dan siap...

Senang je ....Selamat Mencuba...












No comments:

U KLIK ME, I KLIK U