Curi Masuk

hit counter javascript

02 November 2011

Kematian Nenek LIM LOO EE

Kematian nenek Lim Loo Ee pada 4 Julai 2004. Tiada lagi nenek dan datuk. Hanya tinggal datuk belah ayah je....Mase ni saya masih study STPM di Sek Men Keb Munshi Abdullah. Dapat panggilan dari jiran nenek, (nenek ko sakit). saya dan abag saya terus pergi ke rumah nenek yang tinggal keseorangan(naik motor). Sampai sane nenek mabuk, makan tak lalu. Urut kan dengan minyak, pastu bawa balik umah coz tengok nenek tak leh sorang-sorang bahaya makan, pening dia. Klu duk umah anak dia cucu dia boleh tengokkan.
Nekad mase tu ciap-ciap kan barang nenek bawa naik motor. Mase tu kete tak de. Naik juga. (Akhirnya sampai juga ke rumah).


Masuk gak gambar aku tu


 2 hari di rumah nenek pengsan. Panggil Ambulans dan 2 hari di wad, masuk darah keluar balik. Hospital cocok sane cocok sini dan cam tu jadinye. Kat umah ok je tau. Tapi mungkin umo dah tak panjang. Nenek tak sedar diri...darah yang masuk kluar balik. Doctor panggil smua anak-anak dia cakap nenek dah tak de lagi, bila tarik alat bantuan pernafasan. Semua dah nangis...Hanya tinggal 1 je nenek.
    

Adik ayah yang lelaki(uncle Ah wat) kene la uruskan segala persiapan pengebumian nenek. dari situ lah tahu adat kematian orang Cina....berkampung 1 minggu di pusat penyimpanan mayat.(Jonker Walk). Sehingga nenek di bakar ( jelutong, batu berendam). Abu nenek sekarang di simpan di tempat buddha. Bolehlah ziarah di sane....


Adalah gambar aku terselit kat citu..


Tapi selepas 3 bulan datuk ikut same dengan nenek. Pengebumian datuk (Bakar) di Jelutong, Batu Berendam. Akhirnya tiada lagi Datuk dan Nenek.

1 comment:

Hanna said...

x nmpk pun gmbor ko?..akak cr gak..

U KLIK ME, I KLIK U